Tuesday 13 September 2011

Antare donut, tingkap dan Apai

            Kedai donut Muzammil telah di buka hanya sejam lepas pukul 9am apabila Apai berhenti dan melihat poster yang baru mengumumkan kenaikan harga donut. "Saya baru nak naikkan poster 9.15am ini," Encik Muzammil memberitahunya. Baru nak untung sikit da rugi. Macam sekarang, acik memerlukan satu tingkap baru untuk bilik belakang 2. Ade orang pecah, cuba untuk masuk ke kedai acik malam tadi. "
"Pakcik da call polis lom?" Apai bertanya.
"Xde ape yg hilang pun." Die bawak Apai ke stor belakang. "Pakcik gune bilik ni macam opis. Acik lepak sini buat poster 2 dari malam td. Siap je poster 2, pakcik tinggalkan atas meje tunggu kering, pagi ni baru acik gantung td ha. Bile acik balik malam td pukul 3am, da kunci sume da.xleh masuk pun. Lagipun, tiada apa-apa barang di sini untuk dicuri n hilang pun dalam ni, duit pun xde..pecah je orang cube masuk malam td. "
            ApabilaApai blah dari kedai donut 2, diaberjalan di kat sungai, di mana Karim dan Usin memancing."Korang tau x kedai acik Muzammil kene pecah?"
soal beliau.
"x plak," kata Usin. "Ktorang kat sini dari Subuh lg. x dengar pape plak." "ktorang da tangkap ikan besar2 n mesti banyak duit jual kang ni." Usin berdiri. "Lapar la plak, nak makan r.. Kalau Pak Muzammil ada kat kedai sekarang, aku nak g sane beli donut coklet yg baru 2."
"Baik beli kat kedai lain je, kan die da naikkan harge donut..mane cukup duit ikan x jual lg ni," Karim memberitahunya. "Duit x cukup la nak beli donut 2, jap aku balik mintak mat mak aku jap duit lebih."
            "Korangberdua tinggal di sini," kata Apai."Saya tahu yang salah seorang dari kamu memecahkan tingkap itu. Baik korang memikirkan cara untuk membayar tingkap untuk itu, kerana aku nak g repot kat Pak Muz."
“Alamak, macamne ko tau Apai?” ujar Karim dan Usin serentak sambil terketaq2..






ps: cammane Apai ni leh agak mamat 2 orang ni punye keje?

No comments:

Post a Comment